joi, 24 noiembrie 2016

Noi cu cine sa votam?






     Noi cei multi, noi cei care ne iubim tara, care ne iubim traditiile, care ne iubim familia, care am invatat sa ne respectam liderii, care am invatat sa fim cinstiti si buni, corecti si onesti, muncitori si priceputi, credinciosi si iertatori, am gresit.
     Am gresit pentru ca am muncit ca prostii pe salarii de mizerie pentru manageri numiti politic si care au promovat si recompensat doar nonvaloarea, care au incheiat tot felul de contracte oneroase in interesul propriu si al diversilor sarlatani impusi de politruci corupti, am gresit ca am permis distrugerea industriei si ne-am transformat in piata de desfacere pentru UE, am gresit ca i-am lasat sa distruga agricultura si mai mult sa permita vinzarea terenului agricol strainilor, am gresit ca le-am dat voie sa ne vanda resursele subterane si padurile pe te miri ce, gresim pentru ca inghitim toate minciunile referitoare la lipsa banilor pentru majorari salariale si pensii, pentru dotarea si renovarea spitalelor, pentru educatie si multe alte nevoi ale populatiei.
     Pe cine sa votam in asa fel incat sa avem doar o lege a salarizarii unice care sa se aplice in integralitatea ei si nu doar anumite articole, restul din ordonante sau mai rau din legea abrogata, sa nu se mai acorde privilegii salariale doar anumitor categorii profesionale iar altora sa nu li se acorde drepturile legale motivandu-se lipsa veniturilor bugetare si care sa stabileasca salarii decente in raport cu piata muncii europene pentru a nu reprezenta doar forta de munca ieftina pentru UE.
    Pe cand o colectare corespunzatoare a taxelor si impozitelor, executarea silita a coruptilor, o absorbtie totala a fondurilor europene pentru realizarea investitiilor si nu doar motivarea ca suntem nevoiti sa alocam bani de la bugetul statului pentru realizarea investitiilor in asa fel incat sa se poata negocia contractele la preturi foarte mari, sa se acorde spagi si comisioane pentru tot felul de smenari, desecretizarea contractelor nefavorabile statului si renegocierea acestora, legiferarea privind vanzarea terenului agricol si interzicerea vanzarii sau a revanzarii catre persoane fizice care nu au cetatenie romana sau persoane juridice cu capital strain, incurajarea si protejarea producatorilor agricoli autohtoni, etc.
     Cum ar fi daca Presedinte ales ar reprezenta interesele tarii si ale cetatenilor sai in relatiile internationale si nu doar ar executa dispozitiile marilor lideri politici care conduc uniunea europeana, Parlamentul sa emita legi corecte si aplicabile in totalitate, Guvernul sa puna in aplicare legile emise si promulgate de presedinte si sa se preocupe de identificarea solutiilor si obtinerea banilor necesari pentru aceasta fara a-si ascunde incompetenta in lipsa veniturilor bugetare si a mostenirilor anterioare, justitia sa fie doar garantul respectarii legii, a drepturilor si libertatilor cetatenesti fara a intra in jocurile murdare ale politicienilor iar in campanile electorale parlamentare, partidele sa fie obligate sa isi prezinte propunerile pentru nominalizarea primului ministru si a membrilor guvernului.
     In concluzie cum ar fi daca toti acesti alesi aflati pe statul de plata al statului, ar avea stabiliti indicatori de performanta, obiective si sarcini impuse pentru a fi realizate ca oricare angajat si ar raspunde penal, administrativ si material pentru toate promisiunile neonorate lansate in campaniile electorale, pentru neimplicare si nerealizare a indatoririlor, pentru lipsa implicarii in colectarea si cheltuirea eficienta a banului public, etc.
      Si uite asa, vin alegerile si noi tot ne intrebam pe cine sa votam ca sa nu mai gresim.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu